Why abs, when you can have kebabs?

Uppdragsbeskrivning

Den visuella identiteten levererade inte i linje med företagets ambitioner och produktens kvalitet. Vi behövde definiera varumärket och med det som grund skapa en tydligare och mer distinkt förpackningsdesign för att särskilja sig i frysdisken. Allt detta skulle genomföras utan att tappa försäljning.

Uppdraget - genomförande

Initialt genomfördes en workshop med kunden, där vi analyserade varumärkets egenskaper, vad som särskiljer det och vad som motiverar konsumenten. Utifrån denna analys definierades varumärket och en varumärkesessens formulerades. Med denna som grund skapades en kommunikationsplattform att utgå ifrån vid extern kommunikation mot marknaden, samt även en uppdaterad design för förpackningarna.

Det övergripande uppdraget genomfördes i följande steg:

  1. Informationsinhämtning/analys.
  2. Utveckling av varumärkesessens
  3. Formulering av kommunikationsplattform
  4. Visuell identitet
  5. Förpackningsdesign

Resultatet

Varumärkets grund är att Västerås Kebab skapar en enkel och naturlig bas i måltiden, som gör vardagen okomplicerad. Utifrån detta skapades kommunikationskonceptet som bygger på att Västerås Kebab gör att konsumenten kan få riktig kebab - när som helst. Med andra ord - Smakfull vardagsmat!

Västerås Kebab är nu den bäst säljande produkten i sin kategori i livsmedelshandelns frysdiskar. Efter introduktionen av den nya designen har försäljningen ökat markant.

  • En helt annan pilsner på Pitcher's

    Pitcher’s öppnade i december ett helt nytt koncept – nöjeslokalen World of Activities med tillhörande restaurang och pub. Vårt uppdrag har varit att öka kännedomen kring Pitchers och lansera det helt nya konceptet.

    Läs mer
  • CaseDesign, Print
    Nytt case – avnjutes kylskåpskallt

    I samband med att Carlsberg tog fram en ny visuell identitet arbetade vi om layouten för deras personaltidning. Tidningen, som precis bytt namn till Carlsbergare, skickas ut till alla anställda vid Carlsberg Sverige.

    Läs mer
  • Forskning för framtiden

    Forskningen får ta för sig i ny kampanj för Mälardalens högskola.

  • Tala är silver, tiga är Google?

    Sundar Pichai visar Google Assistant och förklarar Duplex på Google I/O.

  • CaseDigitalt, Trend
    Vad är WCAG och varför behöver jag bry mig?

    Om du ansvarar för en webbplats för en offentlig verksamhet så kan du ha hört talas om WCAG, tillgänglighetsdirektivet, webbdirektivet eller liknande. Nu reder vi ut det.

    Läs mer
  • Färre val konverterar bättre

    Hur mycket frihet är för mycket frihet?

  • CaseDesign
    Dabbling in the crafts
  • En påtagligt parant madame

    Ett rykande färskt restaurang-koncept tillsammans med Let Me Be Frank

  • Skräddarsydd design

    Grafisk design och produktion för Mälarvillan.

  • CaseStrategi
    Ett uppdrag med spänning

    Varumärkesarbete för Mälarenergi Elhandel.

    Formulering och anpassning av varumärkesessens för Mälarenergi Elhandel Utveckling av kommunikationsplattform

    Läs mer
  • CaseStrategi
    Från jobb till framtid

    Mälardalens högskolas nya varumärkesposition.

  • Logistik i kubik

    Publik webbplats för m4gruppen

    Navii har designat, formgett och producerat en webb med tydligt fokus och tydliga mottagare.

    Läs mer
  • Jag ska bli högskolestudent

    Nationell studentrekryteringskampanj för Mälardalens högskola.

  • Ambassadörer för entreprenörer

    Ny identitet till företagsinkubatorn Create.

  • Mer än bara müsli!

    Förpackningsdesign, namngivning och branding för en nyttigare müsli.

  • B:26 – Framtidens kontor?

    Koncept och varumärkesstrategi för Kungsleden.

    Som en grundläggande utgångspunkt har vi betraktat Byggnad 26 som ett potentiellt varumärke, ett platsvarumärke som vi också definierat i arbetet.

    Läs mer
  • Hela kretsloppet

    Visuell identitet och webb åt El-Kretsen.

  • Att designa för samhällskritiska verksamheter

    Informativ webb till Storstockholms brandförsvar.

    Storstockholms brandförsvar är ett kommunalförbund med tio samarbetande kommuner i Stockholmsområdet som svarar för 1,2 miljoner människors trygghet.

    Läs mer
  • Jättens nya skrud

    Nationell omprofilering av Sängjättens butiker.

  • Alla hjärtans dag. På riktigt.

    Att göra en god gärning då och då stärker ditt varumärke.