Framåt Västerås

Västerås Ishockeyklubb slipar inte bara skridskor inför nästkommande säsong, de slipar även till deras grafiska yttre.

Västerås IK

Västerås IK har de senaste två säsongerna nått betydande framgångar med avancemang till Hockeyallsvenskan förra säsongen samt en hedrande 3:e plats i år, klubben är dessutom Sveriges näst största ishockeyförening med ca 800 aktiva juniorer.

Bildmanér tillsammans med ny typografi.

Gulsvart – Västerås IK kom till oss med en förfrågan om att förtydliga klubbens identitet samt designa säljmaterial inför nästa säsongs införförsäljning av samarbetspartners och sponsorer. Detta ledde till att vi skapade en ny designmanual med tydliga riktlinjer för logoplacering, typografi, primär och accentfärger, bildspråk etc, samt att vi naturligtvis gjorde säljmaterialet enligt den nya designmanualens grafiska riktlinjer.

I samband med detta gjorde vi även en ny version av Black Eagles, Västerås IKs fina ikon som bland annat kommer användas redan på höstens försäsongströja.




Visitkort, brev/mail-mallar, kuvert och annat fick ett lyft.



Illustration och typo till försäsongströjan.




Nya grafiska riktlinjer.





Primärfärgerna är en viktig del för igenkänningen i profileringen.



Full fart framåt – Västerås IK har de senaste två säsongerna nått betydande framgångar med avancemang till Hockeyallsvenskan förra säsongen samt en hedrande 3:e plats i år, klubben är dessutom Sveriges näst största ishockeyförening med ca 800 aktiva juniorer.

Västerås IK kom till oss med en förfrågan om att förtydliga klubbens identitet samt designa säljmaterial inför nästa säsongs införförsäljning av samarbetspartners och sponsorer. Detta ledde till att vi skapade en ny designmanual med tydliga riktlinjer för logoplacering, typografi, primär och accentfärger, bildspråk etc, samt att vi naturligtvis gjorde säljmaterialet enligt den nya designmanualens grafiska riktlinjer.

I samband med detta gjorde vi även en ny version av Black Eagles, Västerås IKs fina ikon som bland annat kommer användas redan på höstens försäsongströja. Att paketera varumärket visuellt och tydligt stärker Västerås IK för framtida fortsatta framgångar.

Behöver ni också slipa formen? Hör av dig till oss!

  • CaseDesign, Print
    Grafisk profil för smartare livsmedel
  • CaseDesign, Print
    Förpacknings-design och grafisk profil för Foodbox
  • Steplock steppar upp – med ny grafisk profil
  • Lära för livet

    Filmproduktion för Mälardalens Högskola

  • Foreign branding – flirt eller appropriering?

    Foreign branding är en marknadsföringsstrategi. Tanken är att det är mer gynnsamt för varumärket att låta målgruppen tro produkten eller tjänsten har ett annat ursprungsland än det verkliga. Ett slags marknads-appropriering om man så vill.

    Läs mer
  • CaseDesign, Print
    Nytt case – avnjutes kylskåpskallt

    I samband med att Carlsberg tog fram en ny visuell identitet arbetade vi om layouten för deras personaltidning. Tidningen, som precis bytt namn till Carlsbergare, skickas ut till alla anställda vid Carlsberg Sverige.

    Läs mer
  • Forskning för framtiden

    Forskningen får ta för sig i ny kampanj för Mälardalens högskola.

  • CaseDesign
    Dabbling in the crafts
  • En påtagligt parant madame

    Ett rykande färskt restaurang-koncept tillsammans med Let Me Be Frank

  • Skräddarsydd design

    Grafisk design och produktion för Mälarvillan.

  • Logistik i kubik

    Publik webbplats för m4gruppen

    Navii har designat, formgett och producerat en webb med tydligt fokus och tydliga mottagare.

    Läs mer
  • Jag ska bli högskolestudent

    Nationell studentrekryteringskampanj för Mälardalens högskola.

  • Ambassadörer för entreprenörer

    Ny identitet till företagsinkubatorn Create.

  • Mer än bara müsli!

    Förpackningsdesign, namngivning och branding för en nyttigare müsli.

  • B:26 – Framtidens kontor?

    Koncept och varumärkesstrategi för Kungsleden.

    Som en grundläggande utgångspunkt har vi betraktat Byggnad 26 som ett potentiellt varumärke, ett platsvarumärke som vi också definierat i arbetet.

    Läs mer
  • Why abs, when you can have kebabs?

    Visuell identitet och förpackningsdesign till Västerås Kebab.

  • Hela kretsloppet

    Visuell identitet och webb åt El-Kretsen.

  • Att designa för samhällskritiska verksamheter

    Informativ webb till Storstockholms brandförsvar.

    Storstockholms brandförsvar är ett kommunalförbund med tio samarbetande kommuner i Stockholmsområdet som svarar för 1,2 miljoner människors trygghet.

    Läs mer
  • Jättens nya skrud

    Nationell omprofilering av Sängjättens butiker.