Ett uppdrag med spänning

Formulering och anpassning av varumärkesessens för Mälarenergi Elhandel Utveckling av kommunikationsplattform

Bakgrund

Mälarenergi Elhandel hade behov av en justering av varumärket specifikt för Elhandel (en del av Mälarenergi), med krav på harmonisering, och hänsyn till, det övergripande varumärket för Mälarenergi.

Uppdraget

Formulering och anpassning av varumärkesessens för Mälarenergi Elhandel
Utveckling av kommunikationsplattform

Genomförande

Vi genomförde en serie workshops och intervjuer för att klarlägga de parametrar som hade bäring på varumärket. Därefter analyserades resultatet och en varumärkesessens formulerades för att användas vid verksamhetsstyrning och kommunikativa insatser. Med detta som grund utvecklade vi en kommunikationsplattform och strategi för konkret implementation i varumärkets alla kontaktytor.

Arbetet är fortfarande under implementation och kan därför inte helt offentliggöras här.

  • En helt annan pilsner på Pitcher's

    Pitcher’s öppnade i december ett helt nytt koncept – nöjeslokalen World of Activities med tillhörande restaurang och pub. Vårt uppdrag har varit att öka kännedomen kring Pitchers och lansera det helt nya konceptet.

    Läs mer
  • Skräddarsydd design

    Grafisk design och produktion för Mälarvillan.

  • CaseStrategi
    Från jobb till framtid

    Mälardalens högskolas nya varumärkesposition.

  • Logistik i kubik

    Publik webbplats för m4gruppen

    Navii har designat, formgett och producerat en webb med tydligt fokus och tydliga mottagare.

    Läs mer
  • Jag ska bli högskolestudent

    Nationell studentrekryteringskampanj för Mälardalens högskola.

  • Ambassadörer för entreprenörer

    Ny identitet till företagsinkubatorn Create.

  • Mer än bara müsli!

    Förpackningsdesign, namngivning och branding för en nyttigare müsli.

  • B:26 – Framtidens kontor?

    Koncept och varumärkesstrategi för Kungsleden.

    Som en grundläggande utgångspunkt har vi betraktat Byggnad 26 som ett potentiellt varumärke, ett platsvarumärke som vi också definierat i arbetet.

    Läs mer
  • Why abs, when you can have kebabs?

    Visuell identitet och förpackningsdesign till Västerås Kebab.

  • Hela kretsloppet

    Visuell identitet och webb åt El-Kretsen.

  • Att designa för samhällskritiska verksamheter

    Informativ webb till Storstockholms brandförsvar.

    Storstockholms brandförsvar är ett kommunalförbund med tio samarbetande kommuner i Stockholmsområdet som svarar för 1,2 miljoner människors trygghet.

    Läs mer
  • Alla hjärtans dag. På riktigt.

    Att göra en god gärning då och då stärker ditt varumärke.