En påtagligt parant madame

I vårt senaste restaurangprojekt tillsammans med Let Me Be Frank reser vi till Italien, USA och tillbaka till Sverige tillsammans med koncept-makaren, restauratören och VD'n Peter Sandberg. Peter är en man med tydliga visioner och vårt jobb blir ofta att realisera dessa tankar. I vårt samarbete tar vi ofta en lyhörd roll och genom en iterativ och nära arbetsprocess tar vi fram det grafiska maneret.

Inspirationen hittade vi i allt från Holly Golightly (Breakfast At Tiffany's) till Lora Lamm till Sigvard Bernadotte. Resultatet kan ni skåda nedan.

Creative: Michael Dupé
Photo: Andreas Lundberg
Illustration: Lene Due Jensen


  • CaseDesign, Print
    Nytt case – avnjutes kylskåpskallt

    I samband med att Carlsberg tog fram en ny visuell identitet arbetade vi om layouten för deras personaltidning. Tidningen, som precis bytt namn till Carlsbergare, skickas ut till alla anställda vid Carlsberg Sverige.

    Läs mer
  • Forskning för framtiden

    Forskningen får ta för sig i ny kampanj för Mälardalens högskola.

  • Tala är silver, tiga är Google?

    Sundar Pichai visar Google Assistant och förklarar Duplex på Google I/O.

  • CaseDigitalt, Trend
    Vad är WCAG och varför behöver jag bry mig?

    Om du ansvarar för en webbplats för en offentlig verksamhet så kan du ha hört talas om WCAG, tillgänglighetsdirektivet, webbdirektivet eller liknande. Nu reder vi ut det.

    Läs mer
  • Färre val konverterar bättre

    Hur mycket frihet är för mycket frihet?

  • CaseDesign
    Dabbling in the crafts
  • Skräddarsydd design

    Grafisk design och produktion för Mälarvillan.

  • Logistik i kubik

    Publik webbplats för m4gruppen

    Navii har designat, formgett och producerat en webb med tydligt fokus och tydliga mottagare.

    Läs mer
  • Jag ska bli högskolestudent

    Nationell studentrekryteringskampanj för Mälardalens högskola.

  • Ambassadörer för entreprenörer

    Ny identitet till företagsinkubatorn Create.

  • Mer än bara müsli!

    Förpackningsdesign, namngivning och branding för en nyttigare müsli.

  • B:26 – Framtidens kontor?

    Koncept och varumärkesstrategi för Kungsleden.

    Som en grundläggande utgångspunkt har vi betraktat Byggnad 26 som ett potentiellt varumärke, ett platsvarumärke som vi också definierat i arbetet.

    Läs mer
  • Why abs, when you can have kebabs?

    Visuell identitet och förpackningsdesign till Västerås Kebab.

  • Hela kretsloppet

    Visuell identitet och webb åt El-Kretsen.

  • Att designa för samhällskritiska verksamheter

    Informativ webb till Storstockholms brandförsvar.

    Storstockholms brandförsvar är ett kommunalförbund med tio samarbetande kommuner i Stockholmsområdet som svarar för 1,2 miljoner människors trygghet.

    Läs mer
  • Jättens nya skrud

    Nationell omprofilering av Sängjättens butiker.

  • Alla hjärtans dag. På riktigt.

    Att göra en god gärning då och då stärker ditt varumärke.