Mer än bara müsli!

Som en självklar del i en aktiv livsstil har gymmen blivit en samlingsplats. Vi samlas inte bara för träning utan också för att träffas och umgås. Att kunna avnjuta ett nyttigt och näringsrikt mellanmål ser vi som en självklarhet. Att leva en hälsosam livsstil är inget vi skäms för, snarare tvärtom. Vi sticker ut hakan och utmanar vår omgivning.

Under 2016/2017 ville det nystartade företaget More Musli få hjälp med att ta fram namn samt förpackningsdesign till sina 10 nya müslisorter. De ville även ha hjälp med design av en webbsida inför lanseringen. Den nya müslin säljs på gym och ska vara ett alternativ till de populära energi– och sportdryckerna som man kan hitta på många gym idag . En cylinderformad kopp fylld med müsli tillsammans med en proteinmjölk blir ett enkelt mellanmål du kan stoppa ner i väskan, äta innan eller efter träningen såväl som de dagar då mellanmålet måste tas ”on the go”.

Som ett nystartat företag på en marknad som redan har många aktörer är det viktigt att stå ut och särskilja sig.

Design

More müslis produkter är moderna, fräscha och håller hög kvalité. Vi valde att kommunicera innehåll och funktion med attityd och en utmanande ton. Samtidigt pratar vi med fördel om känslorna och möjligheterna kopplade till produkterna. Det är OK att innehållet ibland kommer i andra hand och vi låter känslorna styra. Produkterna ska stå för en hälsosam livsstil och med det menar vi mer än bara müsli. Mer umgänge, mer energi, mer kvalité, mer än gymmet.

  • CaseDesign
    Dabbling in the crafts
  • En påtagligt parant madame

    Ett rykande färskt restaurang-koncept tillsammans med Let Me Be Frank

  • Skräddarsydd design

    Grafisk design och produktion för Mälarvillan.

  • CaseStrategi
    Ett uppdrag med spänning

    Varumärkesarbete för Mälarenergi Elhandel.

    Formulering och anpassning av varumärkesessens för Mälarenergi Elhandel Utveckling av kommunikationsplattform

    Läs mer
  • CaseStrategi
    Från jobb till framtid

    Mälardalens högskolas nya varumärkesposition.

    Den förflyttning som skulle göras gick från positionen ”Utbildning som leder till jobb” till den nya varumärkespositionen ”På MDH skapar du framtid”

    Läs mer
  • Logistik i kubik

    Publik webbplats för m4gruppen

    Navii har designat, formgett och producerat en webb med tydligt fokus och tydliga mottagare.

    Läs mer
  • Jag ska bli högskolestudent

    Nationell studentrekryteringskampanj för Mälardalens högskola.

  • Ambassadörer för entreprenörer

    Ny identitet till företagsinkubatorn Create.

  • B:26 – Framtidens kontor?

    Koncept och varumärkesstrategi för Kungsleden.

    Som en grundläggande utgångspunkt har vi betraktat Byggnad 26 som ett potentiellt varumärke, ett platsvarumärke som vi också definierat i arbetet.

    Läs mer
  • Why abs, when you can have kebabs?

    Visuell identitet och förpackningsdesign till Västerås Kebab.

  • Hela kretsloppet

    Visuell identitet och webb åt El-Kretsen.

  • Att designa för samhällskritiska verksamheter

    Informativ webb till Storstockholms brandförsvar.

    Storstockholms brandförsvar är ett kommunalförbund med tio samarbetande kommuner i Stockholmsområdet som svarar för 1,2 miljoner människors trygghet.

    Läs mer
  • Jättens nya skrud

    Nationell omprofilering av Sängjättens butiker.

  • Alla hjärtans dag. På riktigt.

    Att göra en god gärning då och då stärker ditt varumärke.