RÄTT REDSKAP FÖR DITT BUDSKAP

Navii Communications är en fullservice-byrå som skapar strategier, design och kommunikationslösningar för alla medier.

Vi arbetar medieoberoende främst för att vi ser att allt är medier idag – var går gränsen mellan exempelvis en app och en kommunikationskanal? Vi utgår ifrån kundens möjliga kontaktytor med sin målgrupp och skapar relevanta lösningar.

Vi består av människor som har en inneboende vilja att sträva mot något bättre. Vi triggas av att göra svåra saker, att överkomma och lösa problem.

Vi är specialister på varumärkesidentitet och utveckling, designkoncept, innehåll för sociala medier, webbsidor, böcker, gestaltning i fysiska miljöer och mer. Men, framför allt är vi specialister på idéer, grunden för allt vi gör om dagarna.  Hör av dig till oss!

  • Reklam man faktiskt vill se
  • Killa bees! 🐝

    En design-inblick i Wu-Tang Dynastin

  • CaseNyheter
    IKEA EFTER KAMPRAD

    När Steve Jobs dog, försvann mycket av innovationskraften hos Apple. Kommer Ikea gå samma öde tillmötes?

  • Skräddarsydd design

    Grafisk design och produktion för Mälarvillan.

  • Fake it 'till you make it

    Färskt exempel på kraften i branding och positioneringsarbete, utan riktig produkt eller tjänst!

  • CaseStrategi
    Ett uppdrag med spänning

    Varumärkesarbete för Mälarenergi Elhandel.

    Formulering och anpassning av varumärkesessens för Mälarenergi Elhandel Utveckling av kommunikationsplattform

    Läs mer
  • CaseStrategi
    Från jobb till framtid

    Mälardalens högskolas nya varumärkesposition.

  • Logistik i kubik

    Publik webbplats för m4gruppen

    Navii har designat, formgett och producerat en webb med tydligt fokus och tydliga mottagare.

    Läs mer
  • Jag ska bli högskolestudent

    Nationell studentrekryteringskampanj för Mälardalens högskola.

  • Ambassadörer för entreprenörer

    Ny identitet till företagsinkubatorn Create.

  • Mer än bara müsli!

    Förpackningsdesign, namngivning och branding för en nyttigare müsli.

  • B:26 – Framtidens kontor?

    Koncept och varumärkesstrategi för Kungsleden.

    Som en grundläggande utgångspunkt har vi betraktat Byggnad 26 som ett potentiellt varumärke, ett platsvarumärke som vi också definierat i arbetet.

    Läs mer
  • Why abs, when you can have kebabs?

    Visuell identitet och förpackningsdesign till Västerås Kebab.

  • Hela kretsloppet

    Visuell identitet och webb åt El-Kretsen.

  • Alla kan beställa trycksaker online. Så enkelt är det.

    Reklamfilm för web to print tjänsten Steem.

    Med Steem kan du skapa trycksaker direkt i webbläsaren enligt grafisk profil utan dyra och komplicerade program.

    Av Nathalie Bruno

  • Att designa för samhällskritiska verksamheter

    Informativ webb till Storstockholms brandförsvar.

    Storstockholms brandförsvar är ett kommunalförbund med tio samarbetande kommuner i Stockholmsområdet som svarar för 1,2 miljoner människors trygghet.

    Läs mer
  • Slagkraftigare konst

    Ushio Shinohara visar sin unika och konst vid SUNY New Paltz, 2012.

  • Varumärke-Produkt-Varumärke

    En tidigare produktchef berättar om hur Netflix utvecklade en stark produkt och ett starkt varumärke.

  • Trend: Hej gradient och serifer!

    Vad kan vi förvänta oss att se mer utav under 2018 och vad kan vi klara oss utan?

  • Google AlphaZero vs. Stockfish

    AlphaZero ger den bästa schack-datorn i världen en ordentlig omgång.

  • 2017: Interface-trenderna

    En krönika över innovativa designlösningar från året som gått.

  • Skills: Skriv effektivare epost

    Tänk efter. Var konkret och se till att hålla läsaren engagerad. Precis som punkt två i artikeln som fullkomligt fick mig att...

  • Jättens nya skrud

    Nationell omprofilering av Sängjättens butiker.

  • OK Google, Show Me Your Tits

    En intressant inblick i hur röst-assistans hanterar verbala övergrepp och sexuella antydningar.

  • 2017 var inget bra år för Facebook. 2018 blir sämre.

    Opinionen kring sociala medier har skiftat under året som gått.

  • Musikvideo: Young Fathers

    Årets snyggaste musikvideo?

  • 2017: Musiken vi spelade mest

    2017 var ett fantastiskt musikår! Här är en topplista på de 100 mest spelade låtarna på kontoret.

  • Alla hjärtans dag. På riktigt.

    Att göra en god gärning då och då stärker ditt varumärke.